- Doprava do 24 hodin
- Po - Pá. 8:00 - 16:00
- Telefon: +48 733 701 101
Podmínky a pravidla
I. Obecná ustanovení
- Tato pravidla vymezují obecné podmínky a způsob poskytování elektronických služeb a prodeje prováděného prostřednictvím internetového obchodu www.abmtrade.cz. Provozovatelem obchodu je Izolacja ABM Artur Avanesov, místo podnikání: Piłsudskiego 97, 05-091 Ząbki, adresa pro doručování: jak je uvedeno výše, NIP: 5242728185, REGON: 389675133, dále jen „prodávající“.
- Kontakt s prodávajícím probíhá prostřednictvím:
e-mailová adresa: e-shop@abmtrade.cz;
telefonicky: +48 512 541 422 - Tyto předpisy jsou průběžně dostupné na internetových stránkách www.abmtrade.cz, a to způsobem, který umožňuje kdykoli získat, reprodukovat a zaznamenat jejich obsah vytištěním nebo uložením na nosič.
- Prodávající upozorňuje, že využívání služeb poskytovaných elektronickou cestou může pro každého uživatele internetu znamenat riziko spočívající v možnosti zavlečení škodlivého softwaru do informačního systému zákazníka a získání a pozměnění jeho údajů neoprávněnými osobami. Aby se Zákazník vyhnul riziku výše uvedených hrozeb, měl by používat vhodná technická opatření k minimalizaci jejich výskytu, zejména antivirové programy a firewall.
II. Definice
Pojmy používanými v tomto řádu se rozumí:
- Pracovní dny – jedná se o dny od pondělí do pátku, s výjimkou státních svátků;
- Zákazník – fyzická osoba plně způsobilá k právním úkonům, fyzická osoba podnikající, právnická osoba nebo organizační složka, která není právnickou osobou, jíž zvláštní předpisy přiznávají způsobilost k právním úkonům, která v rámci Internetového obchodu zadá Objednávku nebo využije jiné Služby dostupné v Internetovém obchodě;
- Občanský zákoník – zákon ze dne 23. dubna 1964 (Sbírka zákonů č. 16, položka 93, v platném znění);
- Účet – část Internetového obchodu přidělená danému Zákazníkovi, prostřednictvím které může Zákazník provádět konkrétní činnosti v rámci Internetového obchodu;
- Spotřebitel – Zákazník, který je spotřebitelem ve smyslu čl. 22[1] občanského zákoníku;
- Podnikatel – Zákazník, který je podnikatelem ve smyslu ust. 43[1] občanského zákoníku;
- Předpisy – tento dokument;
- Zboží – produkt prezentovaný v Internetovém obchodě, jehož popis je k dispozici u každého z prezentovaných produktů;
- Kupní smlouva – kupní smlouva o prodeji Zboží ve smyslu Občanského zákoníku, uzavřená mezi Prodávajícím a Zákazníkem;
- Služby – služby poskytované Prodávajícím Zákazníkům elektronicky ve smyslu ustanovení zákona ze dne 18. července 2002 o poskytování elektronických služeb (sbírka zákonů č. 144, položka 1204, v platném znění );
- Zákon o právech spotřebitelů – zákon ze dne 30. května 2014 o právech spotřebitelů (Sbírka zákonů 2014, č. 827);
- Zákon o poskytování služeb elektronickými prostředky – zákon ze dne 18. července 2002 o poskytování služeb elektronickými prostředky (Sbírka zákonů č. 144, položka 1204, v platném znění);
- Objednávka – projev vůle Zákazníka směřující přímo k uzavření Kupní smlouvy, ve kterém je uveden zejména druh a počet Zboží.
III. Pravidla používání internetového obchodu
- Používání internetového obchodu je možné za předpokladu, že informační systém používaný zákazníkem splňuje následující minimální technické požadavky:
– počítač nebo mobilní zařízení s přístupem k internetu,
– přístup k e-mailu,
– Internet Explorer verze 11 nebo novější, Firefox verze 28.0 nebo novější, Chrome verze 32 nebo novější, Opera verze 12.17 nebo novější, Safari verze 1.1. nebo novější,
– povolení souborů cookie a Javascriptu ve webovém prohlížeči. - Používáním Internetového obchodu se rozumí jakákoli činnost Zákazníka, která vede ke čtení obsahu obsaženého v Obchodě.
- Zákazník je povinen zejména:
– neposkytovat nebo nepřenášet obsah zakázaný zákonem, např. obsah propagující násilí, hanobící nebo porušující osobnostní a jiná práva třetích osob,
– používat internetový obchod způsobem, který nenarušuje jeho fungování, zejména používáním specifického softwaru nebo zařízení,
– nepodnikat takové kroky, jako je: zasílání nebo zveřejňování nevyžádaných obchodních informací (spam) v internetovém obchodě,
– používat Internetový obchod způsobem, který není na obtíž ostatním Zákazníkům a Prodávajícímu,
– používat veškerý obsah zveřejněný v internetovém obchodě pouze pro vlastní potřebu,
– používat Internetový obchod způsobem, který je v souladu s ustanoveními právních předpisů platných na území Polské republiky, ustanoveními těchto Pravidel, jakož i s obecnými zásadami používání internetu.
IV. Služby
- Prodávající umožňuje prostřednictvím internetového obchodu využívat bezplatné Služby, které poskytuje 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Služba vedení účtu v internetovém obchodě je dostupná po registraci. Registrace probíhá vyplněním a odsouhlasením registračního formuláře, který je k dispozici na jedné ze stránek Internetového obchodu. Smlouva o poskytování služby vedení účtu v internetovém obchodě se uzavírá na dobu neurčitou a zaniká v okamžiku, kdy zákazník zašle žádost o zrušení účtu.
- Zákazník má možnost dostávat obchodní informace od Prodávajícího formou zpráv zasílaných na Zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu (služba Newsletter). Za tímto účelem je nutné uvést platnou e-mailovou adresu nebo aktivovat příslušné pole v registračním formuláři nebo v objednávkovém formuláři. Zákazník může souhlas se zasíláním obchodních informací kdykoli odvolat. Smlouva o poskytování služby Newsletter se uzavírá na dobu neurčitou a zaniká v okamžiku, kdy Zákazník zašle žádost o vyřazení své e-mailové adresy z odběru Newsletteru nebo o odhlášení pomocí odkazu v obsahu zprávy zaslané v rámci služby Newsletter.
- Prodávající má právo pořádat příležitostné soutěže a akce, jejichž podmínky budou vždy uvedeny na internetových stránkách obchodu. Akce v internetovém obchodě nelze kombinovat, pokud není v pravidlech dané akce stanoveno jinak.
- Pokud Zákazník poruší ustanovení těchto Pravidel, může Prodávající po neúspěšné výzvě k zastavení nebo odstranění porušování s určením přiměřené lhůty vypovědět smlouvu o poskytování Služeb se 14denní výpovědní lhůtou.
V. Postup při uzavírání kupní smlouvy
- Informace o Zboží uvedené na webových stránkách Obchodu, zejména jeho popis, technické a provozní parametry a ceny, představují výzvu k uzavření Smlouvy ve smyslu čl. 71 občanského zákoníku.
- Veškeré Zboží dostupné v Internetovém obchodě je zcela nové, bez fyzických a právních vad a bylo legálně uvedeno na polský trh.
- Podmínkou pro zadání Objednávky je mít aktivní e-mailový účet.
- Pokud je Objednávka učiněna prostřednictvím Objednávkového formuláře dostupného na webových stránkách Internetového obchodu, je Objednávka odeslána Prodávajícímu Zákazníkem v elektronické podobě a představuje nabídku na uzavření Kupní smlouvy na Zboží, které je předmětem Objednávky. Nabídka podaná v elektronické podobě je pro Zákazníka závazná, pokud Prodávající zašle na Zákazníkem uvedenou e-mailovou adresu potvrzení o přijetí Objednávky, které představuje prohlášení Prodávajícího o přijetí nabídky Zákazníka a jeho obdržením Zákazníkem je uzavřena Kupní smlouva.
- Kupní smlouva se uzavírá v polském jazyce, přičemž její obsah je v souladu s Předpisy.
VI. Dodání
- Zákazník si může zvolit následující způsoby dodání objednaného Zboží:
– prostřednictvím kurýrní společnosti;
– doručeno do schránky na balíky. - Prodávající na webových stránkách Obchodu v popisu Zboží informuje Zákazníka o počtu Pracovních dnů potřebných k vyřízení Objednávky a jejímu doručení, jakož i o výši poplatků za doručení Zboží.
- Doba dodání a vyřízení Objednávky se počítá v Pracovních dnech v souladu s písm. VII bodu. 2.
- Prodávající v souladu s vůlí Zákazníka vystaví spolu se Zbožím fakturu na dodané Zboží.
- Pokud jsou pro Zboží, které je předmětem Objednávky, stanoveny různé lhůty realizace, platí pro celou Objednávku nejdelší z uvedených lhůt.
VII. Ceny a způsoby platby
- Ceny Zboží jsou uvedeny v polských zlotých a zahrnují všechny složky včetně DPH, cla a dalších poplatků.
- Zákazník si může zvolit následující způsoby platby:
– V tomto případě bude realizace Objednávky zahájena poté, co Prodávající zašle Zákazníkovi potvrzení o přijetí Objednávky, a zásilka bude odeslána ihned po připsání peněžních prostředků na bankovní účet Prodávajícího a dokončení Objednávky;
– elektronická platba (v tomto případě bude realizace Objednávky zahájena poté, co Prodávající zašle Zákazníkovi potvrzení o přijetí Objednávky a poté, co Prodávající obdrží informaci ze systému zúčtovacího agenta o platbě provedené Zákazníkem, a zásilka bude provedena bezprostředně po dokončení Objednávky). - Prodávající na internetových stránkách Obchodu informuje Zákazníka o datu, do kterého je povinen provést platbu za Objednávku. Nezaplatí-li Zákazník ve lhůtě uvedené v předchozí větě, může Prodávající po neúčinné výzvě k zaplacení a stanovení přiměřené lhůty od Smlouvy odstoupit dle čl. 491 občanského zákoníku.
VIII. Právo odstoupit od dohody
- Zákazník, který je Spotřebitelem, může od Smlouvy odstoupit bez udání důvodu podáním příslušného prohlášení ve lhůtě 14 dnů. Pro dodržení této lhůty stačí zaslat prohlášení před jejím uplynutím.
- Prohlášení může Zákazník formulovat sám nebo využít vzor prohlášení o odstoupení od Smlouvy, který tvoří přílohu č. 1 Pravidel.
- Čtrnáctidenní lhůta se počítá ode dne, kdy bylo Zboží dodáno, nebo v případě Smlouvy o poskytování služeb ode dne jejího uzavření.
- Po obdržení prohlášení o odstoupení od Smlouvy Spotřebitelem zašle Prodávající na e-mailovou adresu Spotřebitele potvrzení o přijetí prohlášení o odstoupení od Smlouvy.
- Právo na odstoupení od Smlouvy ze strany Spotřebitele je vyloučeno v případě:
– poskytnutí služby, pokud Prodávající službu plně provedl s výslovným souhlasem Spotřebitele, který byl před zahájením služby informován o tom, že po provedení služby Prodávajícím ztrácí právo na odstoupení od Smlouvy;
– ochota vrátit reklamní výrobky. V takovém případě musí být celá objednávka vrácena ve stejném stavu, v jakém ji Zákazník obdržel.
– Smlouva, ve které je cena nebo odměna závislá na výkyvech na finančním trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit a které mohou nastat před uplynutím lhůty pro odstoupení od Smlouvy;
– Smlouva, ve které je předmětem služby neprefabrikované Zboží vyrobené podle specifikace Spotřebitele nebo sloužící k uspokojení jeho individuálních potřeb;
– Smlouvy, ve kterých je předmětem služby Zboží, které se rychle kazí nebo má krátkou dobu trvanlivosti;
– Smlouva, ve které je předmětem služby Zboží dodané v uzavřeném obalu, které nelze po otevření obalu vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo hygienických důvodů, pokud byl obal po dodání otevřen;
– Smlouvy, ve kterých jsou předmětem služby Výrobky, které jsou po dodání vzhledem ke své povaze neoddělitelně spojeny s jinými věcmi;
– Smlouva, ve které jsou předmětem služby alkoholické nápoje, jejichž cena byla sjednána při uzavření Kupní smlouvy a k jejichž dodání může dojít až po 30 dnech a jejichž hodnota závisí na výkyvech trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit;
– Smlouva, ve které Spotřebitel výslovně požádal Prodávajícího, aby se k němu dostavil za účelem neodkladné opravy nebo údržby; pokud Prodávající dodatečně poskytne jiné služby, než které Spotřebitel požadoval, nebo poskytne jiné Zboží než náhradní díly nezbytné pro opravu nebo údržbu, má Spotřebitel právo od Smlouvy odstoupit, pokud jde o dodatečné služby nebo Zboží;
– Smlouvy, jejichž předmětem jsou zvukové nebo obrazové záznamy nebo počítačové programy dodané v zapečetěném obalu, pokud byl obal po dodání otevřen; dodání novin, periodik nebo časopisů, s výjimkou Smlouvy o předplatném;
– Smlouva uzavřená formou veřejné dražby;
– Smlouvy o poskytování služeb v oblasti ubytování, s výjimkou ubytování pro bytové účely, přepravy zboží, pronájmu automobilů, stravování, služeb souvisejících s rekreací, zábavou, sportem nebo kulturními akcemi, pokud je ve smlouvě uveden den nebo období poskytování služby;
– smlouvy o poskytování digitálního obsahu, který není zaznamenán na hmotném nosiči, pokud bylo plnění služby zahájeno s výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a po jeho informování prodávajícím o ztrátě práva na odstoupení od smlouvy. - V případě odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku se smlouva považuje za neuzavřenou. To, co si strany poskytly, se vrací v nezměněné podobě, ledaže by změna byla nutná ke zjištění povahy, vlastností a funkčnosti Zboží. Vrácení by mělo být provedeno neprodleně, nejpozději do 14 dnů. Zakoupené Zboží by mělo být vráceno na adresu Prodávajícího.
- Prodávající neprodleně, nejpozději však do 14 dnů ode dne doručení prohlášení Spotřebitele o odstoupení od Smlouvy, vrátí Spotřebiteli všechny platby, které uhradil, včetně nákladů na dodání Zboží. Prodávající vrátí platbu stejným způsobem platby, jaký použil Spotřebitel, pokud se Spotřebitel nedohodne na jiném způsobu vrácení, přičemž tento způsob nebude pro Spotřebitele znamenat žádné náklady. Prodávající může zadržet vrácení plateb přijatých od Spotřebitele, dokud neobdrží zboží zpět nebo dokud Spotřebitel nepředloží doklad o jeho zaslání zpět, podle toho, která událost nastane dříve, pokud Prodávající nenabídl, že si zboží od Spotřebitele vyzvedne sám.
- Pokud Spotřebitel zvolil jiný způsob dodání Zboží než nejlevnější standardní způsob dodání nabízený Prodávajícím, není Prodávající povinen vrátit Spotřebiteli dodatečné náklady, které mu vznikly.
- Zákazník nese pouze přímé náklady na vrácení Zboží, pokud se Prodávající nedohodl na úhradě těchto nákladů.
IX. Reklamace zboží v záruce
- Prodávající se zavazuje dodat Zboží bez vad.
- Prodávající odpovídá Zákazníkovi, který je Spotřebitelem, v rámci záruky za vady za podmínek uvedených v čl. 556 – 576 občanského zákoníku. Ve vztahu k Zákazníkům, kteří jsou Podnikateli, je záruka vyloučena.
- Reklamace vyplývající z porušení práv Zákazníka zaručených zákonem nebo těmito Pravidly je třeba zaslat na následující adresu: Piłsudskiego 97
05-091 Ząbki, na e-mailovou adresu: e-shop@abmtrade.cz, telefonní číslo 512541422. - Pro posouzení reklamace by měl Zákazník zaslat nebo doručit reklamované Zboží, pokud je to možné, a přiložit k němu doklad o koupi. Zboží by mělo být doručeno nebo zasláno na adresu uvedenou v bodě. 3.
- Prodávající se zavazuje každou reklamaci posoudit do 14 dnů.
- V případě nedostatků v reklamaci vyzve Prodávající Zákazníka k jejímu doplnění v potřebném rozsahu ihned, nejpozději však do 7 dnů ode dne doručení výzvy Zákazníkovi.
X. Stížnosti týkající se poskytování elektronických služeb
- Zákazník je oprávněn podávat Prodávajícímu stížnosti v souvislosti s provozem Obchodu a využíváním Služeb. Stížnosti lze podávat písemně na následující adresu:
Piłsudskiego 97,
05-091 Ząbki, Polsko
na e-mailovou adresu: e-shop@abmtrade.cz,
telefonní číslo +48 512541422 - Ve stížnosti by měl zákazník uvést své jméno a příjmení, korespondenční adresu, typ a popis problému.
- Prodávající se zavazuje posoudit každou reklamaci do 14 dnů, a pokud to nebude možné, informovat Zákazníka v této lhůtě, kdy bude reklamace posouzena. V případě nedostatků v reklamaci Prodávající vyzve Zákazníka k jejímu doplnění v potřebném rozsahu do 7 dnů ode dne doručení výzvy Zákazníkovi.
XI. Záruky
- Na zboží může být poskytnuta záruka výrobcem, prodávajícím nebo dovozcem.
- V případě Zboží, na které se vztahuje záruka, jsou informace o existenci a obsahu záruky a době, na kterou byla poskytnuta, vždy uvedeny v popisu Zboží na webových stránkách Obchodu.
XII. Mimosoudní způsoby řešení stížností a uplatňování nároků
- Zákazník, který je spotřebitelem, má mimo jiné tyto možnosti využití mimosoudních způsobů řešení stížností a uplatnění nároků:
– je oprávněn obrátit se na stálý rozhodčí soud při obchodní inspekci pro řešení sporu z uzavřené kupní smlouvy;
– je oprávněn požádat oblastního inspektora obchodní inspekce o zahájení mediačního řízení o smírném řešení sporu mezi zákazníkem a prodávajícím;
– může získat bezplatnou pomoc při řešení sporu mezi Zákazníkem a Prodávajícím, a to i s využitím bezplatné pomoci okresního (městského) spotřebitelského ombudsmana nebo společenské organizace, k jejímž zákonným úkolům patří ochrana spotřebitele (včetně Federace spotřebitelů, Sdružení polských spotřebitelů). Poradenství poskytuje Federace spotřebitelů na bezplatné spotřebitelské lince 800 007 707 a Sdružení polských spotřebitelů na e-mailové adrese advice@dlakonsumentow.pl;
– podat stížnost prostřednictvím online platformy EU ODR, která je k dispozici na adrese: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.
XIII. Ochrana osobních údajů
Osobní údaje poskytnuté zákazníky shromažďuje a zpracovává prodávající v souladu s platnými předpisy.
právními předpisy a v souladu se Zásadami ochrany osobních údajů, které tvoří přílohu č. 2 těchto Pravidel.
XIV. Závěrečná ustanovení
- Veškerá práva k internetovému obchodu, včetně majetkových autorských práv, práv duševního vlastnictví k jeho názvu, internetové doméně, webovým stránkám internetového obchodu, jakož i k formulářům a logům, náleží prodávajícímu a lze je používat pouze způsobem stanoveným a v souladu s těmito pravidly.
- Řešení případných sporů vzniklých mezi Prodávajícím a Zákazníkem, který je Spotřebitelem, bude předloženo příslušnému soudu v souladu s ustanoveními příslušných ustanovení občanského soudního řádu.
- Řešení případných sporů vzniklých mezi Prodávajícím a Zákazníkem, který je Podnikatelem, se předkládá soudu příslušnému podle sídla Prodávajícího.
- Ve věcech neupravených v těchto Pravidlech se použijí ustanovení občanského zákoníku, ustanovení zákona o poskytování elektronických služeb, ustanovení zákona o právech spotřebitelů a další příslušná ustanovení polského práva.
- Každý Zákazník bude informován o případných změnách těchto Pravidel prostřednictvím informací na hlavní stránce Internetového obchodu, které budou obsahovat souhrn změn a datum jejich vstupu v platnost. Zákazníci, kteří mají Účet, budou o změnách spolu s jejich shrnutím dodatečně informováni na jimi uvedenou e-mailovou adresu. Datum vstupu změn v platnost nebude kratší než 14 dní od data jejich oznámení. Pokud Zákazník, který má Účet, nesouhlasí s novým obsahem Pravidel, je povinen tuto skutečnost oznámit Prodávajícímu do 14 dnů ode dne, kdy byl o změně Pravidel informován. Oznámení Prodávajícímu o neakceptování nového obsahu Předpisů má za následek ukončení Smlouvy.